aliyyenveliyullah -forum anasayfa-  

Geri git   aliyyenveliyullah -forum anasayfa- | HİLAFET | SAHABE VE HADİS FACİASI

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #1  
Alt 12-27-2008, 01:55
ali-veliyullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
ali-veliyullah ali-veliyullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Süper Üye
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 247
ali-veliyullah is on a distinguished road
Standart Muaviyenin Rezillikleri!!!

Ey Ehli Sünnet alimleri! ALLAH ve Resulüne söven birini ne zaman kadar sevip savunacaksınız !!!
Muaviye’nin Bazı Özellikleri ve Faaliyetleri:


Hasan Basri şöyle demiştir: “Muaviye dört şey yaptı ki, bunların her biri onun katli için yeterliydi.
1- Sahabe arasında liyakatli, yetenekli ve dürüst insanlar varken sefih ve düşüncesiz insanları müslüman halkın başına musallat etti.
2- Sürekli sarhoş olan, ipek elbiseler giyip def ve tanbur çalan oğlu Yezid’i halifelik makamına oturttu.
3- Ziyad’ı kendi kardeşi ilan etti. Oysa ki Muaviye’nin babası, Ziyad’ın annesiyle zinada bulunmuştu ve Hz. Resulullah (saa)’ın sarih buyruğu gereğince “Zina yoluyla akrabalık bağının oluşmayacağı” bilinmekteydi.
4- Müslümanlar arasında takva ve inkilabiliğiyle tanınan Hucr bin Adiyy ile arkadaşlarını öldürttü.


(Resail’ül Cahız, S.294Mısır bas.1352 H. Ve Mugrizzi “Risaleti Beni Ümeyye ve Risalei en Niza vet Tehasüm” S.65, 1368 H.Necef bas.)

-Muaviye Hz. Resulullah (saa)’ın “Namuslu insan, sünnet ve şeriata uygun davranır, zina edenlerse recm olunmalı, taşlanmalıdır” şeklindeki sünnetine karşı çıkmıştır.
(Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.1, S.113 Mısır Bas.)

Muaviye içki içerdi.
Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.3, S.228 Mısır Bas; et-Tüsteri “İhkak’ul Hak ve İzhâk’ul Bâtıl” C.1, S.49; Emini “el-Gadir” C.10, S.157)


-Muaviye’nin son arzusu, ölmeden önce “Sıcak bir günde serin şarap içip çocuklarını seyretmek” idi.

(Müsned-i Ahmet bin Hanbel C.5, S.347; İbn-i Asakir “Tarih-i Medinet-i Dimaşk” C.7, S.311; Emini “el-Gadir” C.10, S.189)

-Muaviye faiz yerdi.
(A.Aahmud el-İkaade “Muaviye bin Ebi Süfyan” S.132 Mısır Bas.)

-Muaviye’ye göre miraç olayı rüyadan ibaretti.
( Sahih-i Müslim’den naklen, Sünen-i Beyhaki C.5, S.477)

-Muaviye bir keresinde Çarşamba günü Cuma namazı kıldırdı.
(Dr. Heykel “Hz. Muhammed’in Hayatı” C.1, S.268 Farsça)

-Muaviye’nin katl ve cinayet defteri bir hayli kabarıktır. Hz. Resulullah (saa)’ın sevgili sahabisi Hicr bin Adiyy ile altı yiğit arkadaşı, Muaviye’nin resmi emriyle Merc-i Uzra’da şehit edildi.
(Sahih-i Müslim C.1, S.258-259; Sahih-i Buhari C.1, S.131)


-Muaviye, Malik’ül Eşter’i Mısır yolunda zehirli balla zehirletip öldürttü, sonra da mimbere çıkıp şöyle dedi: “Ali’nin iki arkadaşı vardı, birinin işini Sıffin’de (Ammar bin Yasir’i) bitirdim, diğerininkini (Malik’ül Eşter’i) bugün.”
(Tarih’üt Tabari C.4, S.187; İbn-i Esir C.3, S.233)


-Muaviye Hz. Ali tarafından Mısır’a vali tayin edilen Muhammed bin Ebi Bekir’i öldürtüp cenazesini bir eşeğin cesedine karnını yarıp koyarak yaktırdı.”

(Tarih’üt Tabari C.4, S.171; )


-Muaviye oğlu Yezid’e biat almak istediğinde önce Hasan bin Ali’yi ile Sad bin Ebi Vakkas’ı zehirletip öldürttü.


(Ebu Ferec “Mekatil’üt Talibin”)
__________________
LAİLAHEİLLALLAH, MUHAMMEDEN RASULULLAH, ALİYYENVELİYULLAH
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 03-16-2009, 08:23
pir mehmet pir mehmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: Oct 2008
Mesajlar: 2
pir mehmet is an unknown quantity at this point
Standart

İbni Ebil Hadid şerh kitabında 1/113 te Muaviye hakkında
Muaviye tek kelimeyle tiyneti bozuk bir insandır; kalleş, yalancı ve çıkarı uğruna hiç bir şeyden çekinmeyen kıyıcı bir zorbadır. bu dahi adam muradına kavuşabilmek için bütün bu niteliklere bürünerek kavuşmuştur. halife ünvanına kavuştuktan sonra olanaklar oranına göre daha zalim ve daha kıyıcı bir durum aldı. sanki gerek valilik ve gerek hilafet döneminde yaptığı yüz kızartıcı kötülüklerden yetinmedi de ölmeden pis oğlu Yezid'i milletin başına getirdi. hemde nasıl! oğlunun ne mal olduğunu herkesten çok bildiği halde.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 10-05-2011, 10:11
ali-veliyullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
ali-veliyullah ali-veliyullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Süper Üye
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 247
ali-veliyullah is on a distinguished road
Standart

Gerek valiliği ve gerekse hilafeti döneminde yaptığı her türlü rezilliğe sahip çıkan ve Muaviye'ye toz kondurmayanlar Hucr'un öldürülüşünü bir islam faciası olarak gösteriyorlar. bütün ehlisünnet alimlerince tertemiz bir kul olduğu kabul edilen Hucr Bin Adiy ra ve arkadaşlarının öldürülüşü konusunda Muaviye'ye verip veriştiriyorlar ama yinede ona sahabelik sıfatını yüklüyorlar. ismin sonuna RA(Allah ondan razı olsun) ibaresini ekliyorlar. hatta bazıları onu çok sevdiğini ve bu sebeple hakiki müslüman olduğunu söylüyor ve Muaviye gibi bir rezili peygamberin ehlibeytinden gösteriyor.

Muaviye tarafından başlatılan hutbelerde hz Ali as sövme geleneğini Kufe mescidinde uygulayan Muğiyre Bin Şube, mescidin avlusunda hz Ali as (haşa) lanet edince korkudan sesini çıkarmayan halkın aksine Hucr Bin Adiy ra ve arkadaşları ayağa kalkıp bu rezil duruma karşı çıkıyorlar ve Mugiyreyi kınıyorlar. bunun üzerine Kufe valisi Ziyad, bu kişileri tutuklatıp lanetli Muaviye'ye gönderiyor. Muaviye ise hepsinin idam edilmesini emrediyor ve içlerinden Ali as (haşa) lanet edenler serbest bırakılsın diyor. onlarsa direndiler ve kılıç altında Şehid oldular.


ibnül Esir tarih kitabında 51. hicri yıla ait bölümde diyor ki
Hucr'un öldürüleceği haberini alan Aişe, Muaviye'ye adam gönderip öldürülmemesini istedi. adam Şam'a geldiğinde öldürüldüğünü gördü. sünni mezhebinin önderlerinden Hasan Basri bu olay hakkında şu ünlü fetvasını vermiş ve demiş ki
'Muaviye'nin dört büyük günahı var ki her birisi cehenneme gideceğine neden olabilir.' daha sonra bu maddeleri sıralıyor.
1) hilafeti kılıç gücüyle alması
2) içkici ve sapık oğlu Yezid'i veliahd yapması
3) zinadan doğma Ziyad'ı soyuna alması(ki peygamber hazretleri gerçek evlada yatak, zinadan doğanlara taş demiştir.)
4) Hucr ve arkadaşlarını öldürmesi,
Hucr ve arkadaşlarından dolayı vay onun haline' ve son sözü üç defa tekrarlıyor.
Muaviye diyor ki ' planımızı değiştirmekle siyasi dengelerimizin daha kötü bir sonuca varacağından korkmasaydık Hucr'ü öldürmekten vazgerdik'


İbni Hacer İsabe kitabında 3/652 de diyorki
Yezid Bin Esed'in oğlu Abdullah, ölüm döşeğinde olan Muaviye'nin yanına giriyor ve ölümden korktuğunu farkediyor, kendisine ' ey müminlerin emiri' diyor, ' neden korkuyorsun? ölürsen cennete gidersin, kalırsan yerin belli' Muaviye kendisine biraz bakıyor ve ' Allah babana rahmet eylesin, onda bir içtenlik vardı, bana Hucr'ü öldürmemem için öğüt verdi' diyor.


İbnül Esir büyük tarihinde 3/241 de
Haccacı zalim'in dalkavuğu olan Muhammed Bin Sirin'den rivayet edilir ve diyor ki 'Muaviye, ölmek üzere iken ben bir kaç kez ' ey Hucr, senin için uzun bir günüm var' diyordu

yine İbnül Esir büyük tarihinde 3/242 de
bir gün Muaviye'ye ' Hucr'ü öldürdüğün zaman bilim ve müsahamaların nerede kaldı?' demişlerdi. Muaviye ise 'bir akıllıya rastlamadım' dedi


işte böyle tertemiz bir kulu sırf hz Ali as sövülmesine karşı çıktığı için öldüren bir adama sahabe deniyor ve ona sahip çıkılıyor. hemde Kuran'a çok bağlı olmalarına rağmen sırf Muaviye için Kuran bile boş veriliyor.
__________________
LAİLAHEİLLALLAH, MUHAMMEDEN RASULULLAH, ALİYYENVELİYULLAH
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 10-05-2011, 10:15
velayet fedaileri velayet fedaileri isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Yönetici
 
Üyelik tarihi: Oct 2011
Mesajlar: 207
velayet fedaileri is an unknown quantity at this point
Standart Emevilerin imam Ali (as)olan Kini.

Ebu Sufyanın emevilerin düşmanlığı öyle bir düşmanlık ki, sünneti terk etmeğe sebep oluyordu. aslında Muaviye ve benzerlerinin imam Ali a.s ve Ehli Beyte a.s düşman olmalarının, minbelerde Ali a.s-a lanet okutturmalarının sebebi ne idi? şüphesiz ki, bu kişiler İslamı kabullenmemiş munafıklardı ve imam Ali ve Ehli Beyte a.s düşman olmalarının sebebi Rasulullaha s.a.a olan düşmanlıkları idi. sadece olarak bunu açıkca ilan edemiyor o yüzden Rasulullahı s.a.a lanetlemeyi, ondan s.a.a intikam almayı Ehli Beyt a.s üzerinden hayata geçiyorlardı. “Ali” adı Kuran ve Sünnetin olduğu gibi tebliği, zulme karşı direniş, adaletin simgesi olduğu için Emeviler hatta adı “Ali” olan her kesi öldürüyorlardı. bunu bizzat ehli sünnet ve nasibilerin kendi alimleri, rical ilminde otorite olan ez-Zehebi beyan ediyor:

علي بن رباح * م، ٤
ابن قصير بن قشيب ابن يثيع، الثقة العالم، واسمه: علي، وإنما صغر. فقال أبو عبد الرحمن المقرئ: كانت بنو أمية إذا سمعوا بمولود اسمه علي، قتلوه، فبلغ ذلك رباحا، فقال: هو علي.
Uley b. Rabah b. Kasir b. Kuşeyb b. Yesir sika (güvenilir) ve alimdir, adı “Ali”dir. Ebu Abdurrahman el-Mukri dedi ki: Emeviler yeni doğulan çocuklardan kime “Ali” ismi verilse onu katlediyorlardı. bu yüzden Rabah da oğluna “Uley” adını verdi.

ez-Zehebi, “Siyer”, 7/411-412, 154-cü ravi
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 01-01-2012, 06:49
pir mehmet pir mehmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: Oct 2008
Mesajlar: 2
pir mehmet is an unknown quantity at this point
Standart

Ahmed b.Hanbel ve Ebu ya’la kendi müsned’lerinde, Ebu berze’den şöyle rivayet ederler.
“Peygamberle birlikte idik,şarkı sesi duyduk. Bakın nedir bu? Diye buyurdu. Ben biraz ilerleyince, muaviye ve amr b. As’ı şarkı söylerken gördüm. Dönüp peygambere haber verdim. O da şöyle buyurdu. Allah’ım,bu ikisini fitneye duçar et! İlahi, bu ikisini ateşe at.”


muaviye sarayda yaşama,saray protokolu uygulamanın yanı sıra Roma’lıları taklit ederek ipek ve pahalı kürk giyerdi.
Kaynak ; Yakubi tarihi c.5.68


muaviyenin karısının biri hırıstiyandı.Dostları ve danışmanları arasında çok sayıda hırıstiyan vardı.
Kaynak ; İslam medeniyetleri tarihi corci zeydan c.1 s.83


Ehli sünnet uleması nezdin’de muaviye melun ve zındıktır.
Kaynak ; Yakubi tarihi c.2 s.142
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 01-03-2012, 07:38
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Ehli sünnet uleması nezdin’de muaviye melun ve zındıktır.
Kaynak ; Yakubi tarihi c.2 s.142

Hz.Ali (as) defalarca muaviyeyi lanetlemiştir.
Kaynak ; Taberi tarihi 1.bas. c.11 s.357

Peygamber efendimiz (sas) muaviyeyi defalarca lanetledi.
Kaynak ; El muhtasar Fi ahbar c.1 s.184

muaviye içki içerdi.
Kaynak ; İbn-i ebil hadid c.3 mısır baskısı s.228,İhkakul Hak ve İzhakul batıl c.1 s.49

muaviyeye göre miraç olayı rüyadan ibaretti diyor.
Kaynak ; El-Gadir c.10 s.184, Sahihi müslim’den naklen c.5 s.43,Beyhaki süneni c.5 s.477

muaviye (l.a) kendi sözü;And olsun Allah’a , dünyada tatmadığım lezzet kalmadı” demekten sakınmayan bir hayasızdı.
Kaynak; el-Mehasin-u ve’l-Mesavi , Beyhaki c.1 s.109 ve 210


Hz. Resulullah (s.a.a)'in; 'Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın yada onu öldürün”
Kaynaklar ;Tehzib-üt Tehzib Ibin-i Hacer'in c. 7 s. 324, Tarih-üt Taberi c. 10 s. 85, Tarih-ül Hatib c. 12 s. 181, Künuz-ül Hakaik s. 10 Menavi'nin, Serh-i Nehc-ül Belaga Ibn-i Ebu-l Hadid'in c. 1 s. 348, Tarih-ül Kebir Belazuri'nin

Resulullah (saa) şöyle buyurdu: Her seyin bir afeti olur. Bu dinin afeti de Ben-i Ümeyye’dir.
Kaynak ; (el-Müttaki el-Hindi' nin 'Kenz' ul Ummal' c.6, s.91 / Tathir’il Cinan s.143 "Sevaik' ul Muhrika’nin hamisinde" / Nehc'ül Hak ve Kesf'üs Sidk s.312)

İbnu Abbas radıyallahu anh anlatıyor: "Ben çocuklarla birlikte oynuyordum. Derken "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm geldi. Ben hemen bir kapının arkasına saklandım. (Beni orada bulup) enseme dokundu. "Muaviye'ye git! Onu bana çağır!" dedi. (Ben derhal gittim ve) geldim: "O YEMEK YİYOR!" dedim. "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, tekrar: "Git Muaviye'yi bana çağır!" Emrettiler. (Ben (yine gidip) döndüm ve: "O YEMEK YİYOR!" dedim. Resûlullah tekrar: "Git! Muâviye'yi bana çağır!" emrettiler. Ben yine gidip geldim ve: "O YEMEK YİYOR!" dedim. Bunun üzerine: "ALLAH ONUN KARNINI DOYURMASIN!" buyurdular."
Kaynak; Müslim, Birr 96, (2604).

Ebu Zer el-Gaffari Muaviye’ye dedi ki: Resulullah (saa)’a uğradım. (Senin hakkında) buyurdu ki: “Allahım ona lanet et ve onu ancak toprak ile doyur”
Kaynak: (el-Emini “el-Gadir” c.10, s.142)

Ebi Said ve Abdullah bin Mesud’tan naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu:İzâ reeytüm Muaviye alâ memberi faktülüh” Meali: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz onu öldürünüz.”
(Tarih’üt Tabari c.10, s.58 /
İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” kitabı s.216, 221 –Matabaatül Medeni-2.Baskı Mısır /
ez-Zehebi’nin “Mizan’ül İtidal” kitabı c.1, s.572; c.2, s.380, 613 / en-Nesaih’ül Kafiyeh limen Yetevelle Muaviye s.45 /
Hüvarezmi’nin “Maktelil Hüseyin” kitabı c.1, s.185 /
İbn-i Ebil Hadit’in “Şerhu Nehc’ül Belağa” kitabı c.15, s.176 Mısır bas. Muhammed Ebul Fadl tahkiki /
Takviyyet’ül İman Bired
Tezkiyyet İbn-i Ebi Süfyan s.90 /
Hatip el-Bağdadi’nin “Tarih-i Bağdat” eseri c.12, s.181 /
İbn-i Hacer’in “Tehzib’üt Tehzib” kitabı c.2, s.428; c.5, s.110; el-Münavi’nin “Künuz’ül Hakaik” kitabı c.1, s.16 –Cami’us Sağir hamişinde bas./
Tarih-i Ebil Fida c.2, s.61 /
el-Mukrim’in “Maktelil Hüseyn” kitabı s.7, 4.Baskı /
el-Emini’nin “el-Gadir” adlı kitabı c.10, s.145 /
el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.309)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 01-06-2012, 05:32
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

İbn-i Mesud’tan naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İza reeytüm Muaviye bin Ebi Süfyan yahtib alâ menberi fedribu anküh. Meali: Eğer Muaviye bin Ebi Süfyan’ı mimberim üzerinde hutbe okuduğunu görürseniz boynunu kesin” İmam Hasan dedi ki: Allah’a ant olsun ki, bu işi yapmadılar, felaha da ermediler”Şerhu Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.32

İmam Hasan yine şöyle buyurdu: Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz, öldürünüz.” Ancak onun emrini terk ettiler, felaha ermediler, kurtuluşa da ermediler.
(es-Suyuti “el-Âlil Masnûa” C.1, S.424-425; el-Emini “el-Gadir” C.10, S.143)

Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İnne Muaviye, fi tabutin min nar fi esfele derek minha, yünadi: ya hannan, ya mennan el-ân ve kad asaytü kablü ve künte minel müfsidin. “Muaviye ateşin en alt tabakasında bir tabutun içerisindedir ve şöyle nida ediyor: Ey Hannan, ey Mennân, ben önceleri asi oldum ve fesat edenlerle beraberdim.” (Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Kitabu Saffayn S.243)

Muaviye Hz. Resulullah (saa)’ın “Namuslu insan, sünnet ve şeriata uygun davranır, zina edenlerse recm olunmalı, taşlanmalıdır” şeklindeki sünnetine karşı çıkmıştır. (Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.1, S.113 Mısır Bas.)

Muaviye Hz. Peygamber efendimiz tarafından lanetlenmiştir. (Emini “el-Gadir” C.1, S.216; El Muhtasar Fi Ahbar C.1, S.184; Ali ve Benvah S.229 Mısır Bas.)

Muaviye Hz. Ali tarafından da defalarca lanetlenmiştir. (Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Emini “el-Gadir” C.10, S.139; Sıffin S.244 Mısır Bas.)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 01-10-2012, 06:02
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Sünnilerin büyük imamlarından, Hanbeli mezhebinin imamı Ahmed b. Hanbelin “Müsned” adlı hadis kitabında şöyle yazar:

حدثنا زيد بن الحباب حدثني حسين حدثنا عبد الله بن بريدة قال‏:‏ دخلت أنا وأبي على معاوية فأجلسنا على الفرش ثم أتينا بالطعام فأكلنا ثم أتينا بالشراب فشرب معاوية ثم ناول أبي ثم قال‏:‏ ما شربته منذ حرمه رسول الله صلى الله عليه وسلم ثم قال معاوية‏:‏ كنت أجمل شباب قريش وأجوده ثغرا وما شيء كنت أجد له لذة كما كنت أجده وأنا شاب غير اللبن أو إنسان حسن الحديث يحدثني‏
… Abdullah b. Bureyde dedi: ben ve babam Muaviyenin yanına girdik ve sofrasında oturduk. Bizim için sofraya yemek getirildi ve biz yemekten yedik. Daha sonra sofraya şarap getirildi, Muaviye şaraptan içti ve “Rasulullahın s.a.a şarabı haram ilan ettiği günden şarap içmemiştim” dedi.

hadisten sonra “Müsnedi Ahmed”in muhakkiki Hamza Ahmed Zeyn diyor ki:

إسناد صحيح
isnadı sahih.

Heysemi bu hadisi “Mecmeuz Zevaid” adlı kitabında aynen aktardıktan sonra diyor ki:

رواه أحمد ورجاله رجال الصحيح
Ahmed rivayet etmiştir ve ricalleri “Sahih”in ricalleridir.

Heysemi, “Mecmeuz Zevaid”, 5/54, hadis 8022


böyle bir alkoliği kim savunur? ancak Emevi krallığının taraftarları yani Emevilerin sünnetine tabi olan sapıklar. işte Emevi kralının ameli budur, içki içmek hemde Allahın c.c kitabı ve Rasulünün s.a.a sünnetinde haram olduğu halde.

Muaviyenin içki içtiği bir çok kanallardan rivayet edilir.Örneğin şu kaynaklar:

muaviye içki içerdi.
Kaynak ; İbn-i ebil hadid c.3 mısır baskısı s.228,İhkakul Hak ve İzhakul batıl c.1 s.49


muaviye (l.a) kendi sözü;
“And olsun Allah’a , dünyada tatmadığım lezzet kalmadı” demekten sakınmayan bir hayasızdı.

Kaynak; el-Mehasin-u ve’l-Mesavi , Beyhaki c.1 s.109 ve 210
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 01-13-2012, 06:25
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Hz. Resulullah (s.a.a)'in; 'Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın yada onu öldürün”
Kaynak ;Tehzib-üt Tehzib Ibin-i Hacer'in c. 7 s. 324, Tarih-üt Taberi c. 10 s. 85, Tarih-ül Hatib c. 12 s. 181, Künuz-ül Hakaik s. 10 Menavi'nin, Serh-i Nehc-ül Belaga Ibn-i Ebu-l Hadid'in c. 1 s. 348, Tarih-ül Kebir Belazuri'nin

Resulullah (saa) şöyle buyurdu: Her seyin bir afeti olur. Bu dinin afeti de Ben-i Ümeyye’dir.
Kaynak ; (el-Müttaki el-Hindi' nin 'Kenz' ul Ummal' c.6, s.91 / Tathir’il Cinan s.143 "Sevaik' ul Muhrika’nin hamisinde" / Nehc'ül Hak ve Kesf'üs Sidk s.312)


İbnu Abbas radıyallahu anh anlatıyor: "Ben çocuklarla birlikte oynuyordum. Derken "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm geldi. Ben hemen bir kapının arkasına saklandım. (Beni orada bulup) enseme dokundu. "Muaviye'ye git! Onu bana çağır!" dedi. (Ben derhal gittim ve) geldim: "O YEMEK YİYOR!" dedim. "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, tekrar: "Git Muaviye'yi bana çağır!" Emrettiler. (Ben (yine gidip) döndüm ve: "O YEMEK YİYOR!" dedim. Resûlullah tekrar: "Git! Muâviye'yi bana çağır!" emrettiler. Ben yine gidip geldim ve: "O YEMEK YİYOR!" dedim. Bunun üzerine: "ALLAH ONUN KARNINI DOYURMASIN!" buyurdular."
Kaynak; Müslim, Birr 96, (2604).

Ebu Zer el-Gaffari Muaviye’ye dedi ki: Resulullah (saa)’a uğradım. (Senin hakkında) buyurdu ki: “Allahım ona lanet et ve onu ancak toprak ile doyur”
(el-Emini “el-Gadir” c.10, s.142)

Ebi Said ve Abdullah bin Mesud’tan naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İzâ reeytüm Muaviye alâ memberi faktülüh” Meali: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz onu öldürünüz.”
Kaynaklar:
(Tarih’üt Tabari c.10, s.58 /
İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” kitabı s.216, 221 –Matabaatül Medeni-2.Baskı Mısır /
ez-Zehebi’nin “Mizan’ül İtidal” kitabı c.1, s.572; c.2, s.380, 613 / en-Nesaih’ül Kafiyeh limen Yetevelle Muaviye s.45 /
Hüvarezmi’nin “Maktelil Hüseyin” kitabı c.1, s.185 /
İbn-i Ebil Hadit’in “Şerhu Nehc’ül Belağa” kitabı c.15, s.176 Mısır bas. Muhammed Ebul Fadl tahkiki /
Takviyyet’ül İman Bired
Tezkiyyet İbn-i Ebi Süfyan s.90 /
Hatip el-Bağdadi’nin “Tarih-i Bağdat” eseri c.12, s.181 /
İbn-i Hacer’in “Tehzib’üt Tehzib” kitabı c.2, s.428; c.5, s.110; el-Münavi’nin “Künuz’ül Hakaik” kitabı c.1, s.16 –Cami’us Sağir hamişinde bas./
Tarih-i Ebil Fida c.2, s.61 /
el-Mukrim’in “Maktelil Hüseyn” kitabı s.7, 4.Baskı /
el-Emini’nin “el-Gadir” adlı kitabı c.10, s.145 /
el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.309)


İbn-i Mesud’tan naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İza reeytüm Muaviye bin Ebi Süfyan yahtib alâ menberi fedribu anküh. Meali: Eğer Muaviye bin Ebi Süfyan’ı mimberim üzerinde hutbe okuduğunu görürseniz boynunu kesin” İmam Hasan dedi ki: Allah’a ant olsun ki, bu işi yapmadılar, felaha da ermediler”
Şerhu Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.32

İmam Hasan yine şöyle buyurdu: Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz, öldürünüz.” Ancak onun emrini terk ettiler, felaha ermediler, kurtuluşa da ermediler.
(es-Suyuti “el-Âlil Masnûa” C.1, S.424-425; el-Emini “el-Gadir” C.10, S.143)

Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İnne Muaviye, fi tabutin min nar fi esfele derek minha, yünadi: ya hannan, ya mennan el-ân ve kad asaytü kablü ve künte minel müfsidin.Muaviye ateşin en alt tabakasında bir tabutun içerisindedir ve şöyle nida ediyor: Ey Hannan, ey Mennân, ben önceleri asi oldum ve fesat edenlerle beraberdim.”
(Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Kitabu Saffayn S.243)

Muaviye Hz. Resulullah (saa)’ın “Namuslu insan, sünnet ve şeriata uygun davranır, zina edenlerse recm olunmalı, taşlanmalıdır” şeklindeki sünnetine karşı çıkmıştır. (Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.1, S.113 Mısır Bas.)

Muaviye Hz. Peygamber efendimiz tarafından lanetlenmiştir.
(Emini “el-Gadir” C.1, S.216; El Muhtasar Fi Ahbar C.1, S.184; Ali ve Benvah S.229 Mısır Bas.)

Muaviye Hz. Ali tarafından da defalarca lanetlenmiştir.
(Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Emini “el-Gadir” C.10, S.139; Sıffin S.244 Mısır Bas.)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 01-15-2012, 07:49
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Muaviye bir keresinde Çarşamba günü Cuma namazı kıldırdı.
(Dr. Heykel “Hz. Muhammed’in Hayatı” C.1, S.268 Farsça)

Muaviye’nin katl ve cinayet defteri bir hayli kabarıktır. Hz. Resulullah (saa)’ın sevgili sahabisi Hicr bin Adiyy ile altı yiğit arkadaşı, Muaviye’nin resmi emriyle Merc-i Uzra’da şehit edildi.
(Sahih-i Müslim C.1, S.258-259; Sahih-i Buhari C.1, S.131)

Muaviye Malik’ül Eşter’i Mısır yolunda zehirli balla zehirletip öldürttü, sonra da mimbere çıkıp şöyle dedi: “Ali’nin iki arkadaşı vardı, birinin işini Sıffin’de (Ammar bin Yasir’i) bitirdim, diğerininkini (Malik’ül Eşter’i) bugün.”
(Tarih’üt Tabari C.4, S.187; İbn-i Esir C.3, S.233)

Muaviye planlarını uygulayabilmek için Abdurrahman bin Halid bin Velid’i de zehirletti.
(Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)

Muaviye Hz. Ali (as) tarafından Mısır’a vali tayin edilen Muhammed bin Ebi Bekir’i öldürtüp cenazesini bir eşeğin cesedine karnını yarıp koyarak yaktırdı.”(
Tarih’üt Tabari C.4, S.171; Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)

Muaviye oğlu Yezid’e biat almak istediğinde önce Hasan bin Ali’yi ile Sad bin Ebi Vakkas’ı zehirletip öldürttü.
(Ebu Ferec “Mekatil’üt Talibin”)

Makrizi “İmam Hasan’ı emeviler zehirletti” der.
(Tarih’üt Tabari C.4, S.124; İbn-i Kuteybe “el-İmametü Ves-Siyasetü” S.164, 1.Bas.; Şerh-u Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.16; İbn-i Esir C.3, S.203; Emini “el-Gadir” C.11, S.7; Seyyid Kutup “İslam’da Sosyal Adalet” S.199)

Muaviye, Eş’as’ın kızı ve İmam Hasan’ın eşi olan Cu’de’yi kışkırtarak imamı zehirletti ve bu zehirle İmam şehit oldu. Muaviye İmam Hasan’ın şehadet haberini duyduğunda neşelenmiş ve secdeye kapanmıştır.
(en-Niza vet-Tehâsüm S.6 Necef Bas.)

İbni Teymiyye diyor ki: Muaviye İmam Hasan’ın zehirlemek için emir verdi. (Minhac’üs Sünnet C.2, S.225 Kitâl Ba’duhum Ba’da Babı.)

Resulullah (s.a.a); Ebu Süfyan’ın merkebe bindiğini, Muaviye’nin onu çektiğini, Yezid’in de onu arkadan sürdüğünü görünce şöyle buyurdular: “Allah; merkeptekine, onu önden çekene ve onu arkadan sürene lanet etsin.”
(Muhammed bin Cerir-i Taberi’nin Tarihi c. 5, s. 357; Tarih’ül Yakubi c.2, s.277 Beyrut Bas.; el-Emini “el-Gadir” c.10, s.139)( Müsnedi Ahmed b.Hanbel sayfa 12 - Hadisi sahih min ehli sünnet)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #11  
Alt 01-22-2012, 07:11
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Abdülbirr “el-İstiab” kitabında Muaviye’nin tercümesinde diyor ki: “Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti”
(Ahmet Hüseyn Yakup “Adalet’üs Sahabe” s.108 / Şerhu Nehc’ül Belağa İbni Ebil Hadid C.16, s.10 / Ebu Ferec el-Asfahani “Mekatil âl Ebi Talib S.48)

Muaviye Cude’ye Hz. Hasan’ı zehirletmesi için emir verdi
(İbni Teymiyye “Minhac’üs Sünnet” C.2, S.225)

• Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti.
(İbni Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc' ül Belağa" c.4, s.4, 7’de Medaini’den, c.4,
s.11, 17’de Ebul Ferec’ten / El-İstiab “el-İsabe’nin hamişinde” c.1, s.375 / el-
Mesudi' nin "Müruc ez-Zeheb" c.2, s.427 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.311)


Açıklama:

Muaviye, Ehli Sünnet tarihçilerinin de naklettiği sahih rivayetlere göre İmam Hasan'ı zehirletmiştir:

Kuran'ı Kerim bir mümini öldüren hakkında şöyle buyurmuştur:

"Bir mümini kasten öldürene gelince, onun cezası içinde ebedi olarak kalacağı cehennemdir. Allah gazap etmiştir böylesine, lanetlemiştir onu; çok büyük bir azap hazırlamıştır ona." (Nisa 93. Ayet)

Böylece Kuran'ı Kerimin apaçık ayetine göre Muaviye, lanetlik ve cehennemliktir.
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 01-24-2012, 07:28
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Islam Tarihinden bahs ediyoruz. Bu konuda tüm islam alemi hemfikirdir ki, Muaviyi`yi öven hadisler sahih degildir. Herhangi bir muhaddisin kitabini ac arastir, bir tanesi sahih dedigini göremezsin. Cami köselerinde ki hocalar SAHABE diye ortaya attiklari, o kösede bu kösede okuduklari kitaplardan etkilenerek sözleri bizi alakadar etmemesi gerek. Hele hele bir kitabi kaynak alarak, sadece onunla yola cikarak hic olmaz.

Hz. Ali’ye Lanet Edip Lanet etmeye Emir Vermesi:

Muaviye Hz. Ali’ye lanet etti.


(İkd’ül Ferid İbn-i Abdu Rabbih’in c.4, s.366 / İbni Ebil Hadit' in "Şerhu Nehc'ül Belağa"c.1, s.356; c.3, s.258 – 1.Baskı-Mısır)

Muaviye Hz.Ali’ye sövdü.

(İbn' ül Esir' in "Üsd' ül Gabe" c.1, s.134 / el-İsabe c.1, s.77 / El-Kamil İbn’ül
Esir c.3, s.302 / el-Suyuti' nin "Tarih'ül Hulefa" s.190 / İbn-i Abdurabbih’in
“el-İkd’ül Ferid” c.2, s.144 / İbni Hacer el-Heytemi' nin "Sevaik' ul Muhrika"
s.33 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.310)



• Muaviye namaz kıldığında (Allah kabul etmesin) Ali'ye, Hasan’a, Hüseyin’e, İbn-i Abbas’a Kays bin Sa’d bin İbadet ve Eşter’e lanet etti.

(Şeyhülislam Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi el-Belhi'nin "Yenabi'ul Mevedde" s.162)

Muaviye Hz. Ali’ye sövmeleri için emir verdi.

(Sahih-i Müslim c.2, s.360 /
Sahih-i Tirmizi c.5, s.301, Hadis No: 3808 /
el-Hakim Nişaburi'nin "Müstedrek alas-Sahihayn" c.3, s.109 /
Hasais en-Nisai s.48, 81 Haydariye Bas. /
el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet'üt Talib" s.84,86 Haydariye Bas./
İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.1, s.206, Hadis No: 271,272 / ez-Zerendi el-Hanefi'nin "Nazım Dürer es-Simtayn" s.107 /
Menakib-i Hüvarezmi s.59 /
İbn-i Esir'in "Üsd'ül Gabe" c.1, s.134; c.4, s.25-26 /
el-Askalani eş-Şafii’nin “el-İsabe fi Temyiz es-Sahabe” c.2, s.509 /
İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” s.82, 92 /
İbn-i Abdu Rabbih’in “İkd’ül Ferid” c.4, s.29 /
İbn-i Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc'ül Belağa" c.1, s.256, 361, Mısır 1. Bas. / Sıbt İbn-i Cevzi’nin “Tezkiret’ül Havas” s.63 /
el-Emini’nin “el-Gadir” c.1, s.257; c.3, s.200)


Muaviye mimberde Hz.Ali'ye lanet okudu ve bütün valilerine de ona lanet okumalarını emretti. Peygamberin zevcesi Ümmü Seleme, Muaviye'ye mektup yazarak şöyle dedi : Siz mimberde Hz. Ali'ye ve onu seven herkese lanet ettiğiniz için Allah ve resulüne küfrediyorsu-nuz. Ben, Allah ve Resulünün Hz.Ali'yi sevdiğine şehadet ediyorum. Ama Muaviye onun sözlerini dinlemedi.

(Bkz. İbn-i Abdurabbih'in "İkd'ül Ferid" kitabı c.4, s.366)

İslam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi). Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulunduğu idarecilerinin yardımıyla, has ve seçkin Ali taraftarlarını öldürdü ve bazılarının başını mızraklara takıp şehirlerde gezdirdi. Rastladıkları Şiilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarını ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardı. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.
(en-Nesaih’ül Kafiye S.58,63, 77-78)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 01-27-2012, 08:30
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Resulullah (saa) şöyle buyurdu : “Men sebbe Aliyyen sebbeni”

Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür”

Kaynak:
1. el-Hasais en-Nisai s.24
2. İbn-i Asakir'in 'Tarih-i Dimaşk' c.2, s.184
3. el-Müttaki el-Hindi'nin 'Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30
4. el-Suyuti'nin 'Tarih'el Hulefa' s.73
5. el-Nebehani'nin 'Feth'ül Kebir' c.3, s.196
6. Tabari'nin 'Zehair'ul Ukba' s.66
7. Menakıb-ı Hüvarezmi s.82
8. Mişkat'ül Mesabih c.3, s.235



İbn-i Abbas dedi ki: Allah’a ant olsun ki, Resulullah (saa)’ın şöyle buyurduğunu duydum: (Men sebbe Aliyyen fekad sebbeni, vemen sebbeni fekad sebbalâh, vemen sebballâh azze ve celle ekebbehullâhu alâ menherihi finnâr)

Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür, bana söven de Allah’a sövmüştür, Allah’i söven kişiyi, Allah onu burnu üzere ateşe dökecektir
Kaynak:
1. İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin 'Füsul'ül Mühimme' s.111
2. Tabari' nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 ve 'Riyad'ul Nadara' c.2, s.219
3. Menakıb-ı Hüvarezmi s.81-82
4. Menakıb-ı Meğazeli s.83
5. Süleyman el-Kunduzi' nin 'Yenabi' ul Mevedde' s.205
6. eş-Şeblenci' nin 'Nur'ül Absar' s.110
7. el-Künci' nin 'Kifayet' üt Talib' s.82
8. el-Hamvini eş-Şafii' nin 'Feraid es-Simtayn' c.1, s.302
9. el-Murkat fi Şerh’ül Müşkat c.10, s.474



Hz.Ali'den naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “Yâ Ali, lâ yahubbek illâ mümin, velâ yübğidak illâ münâfık”

Meali: “Ey Ali, seni müminden başkası sevmez ve münafıktan başkası da sana kin beslemez”
Kaynak:
1. Sünen-i Nisai c.8, s.117
2. Müsned-i Ahmet bin Hanbel c.1, s.95
3. Ebu Naim el-Asbahani'nin 'Hilyet'ül Evliya' c.4, s.185
4. el-Müttaki el-Hindi'nin 'Kenz'ul Ummal' c.2, s.598 ve Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30
5. İbn'ül Cevzi'nin Tezkiret'ül Huffaz c.1, s.10
6. es-Seyyid Murtada Hüseyni'nin 'Fedail'ül Hamse min es-Sıhah es-Sitte' c.2, s.211


Yüzlerce örnek mevcut, ben örnek olsun diye bunlarla yetindim.
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 01-29-2012, 06:05
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart

Muaviye’nin Bazı Özellikleri ve Faaliyetleri:

Hasan Basri şöyle demiştir: “Muaviye dört şey yaptı ki, bunların her biri onun katli için yeterliydi.
1- Sahabe arasında liyakatli, yetenekli ve dürüst insanlar varken sefih ve düşüncesiz insanları müslüman halkın başına musallat etti.
2- Sürekli sarhoş olan, ipek elbiseler giyip def ve tanbur çalan oğlu Yezid’i halifelik makamına oturttu.
3- Ziyad’ı kendi kardeşi ilan etti. Oysa ki Muaviye’nin babası, Ziyad’ın annesiyle zinada bulunmuştu ve Hz. Resulullah (saa)’ın sarih buyruğu gereğince “Zina yoluyla akrabalık bağının oluşmayacağı” bilinmekteydi.
4- Müslümanlar arasında takva ve inkilabiliğiyle tanınan Hucr bin Adiyy ile arkadaşlarını öldürttü.


(Resail’ül Cahız, S.294Mısır bas.1352 H. Ve Mugrizzi “Risaleti Beni Ümeyye ve Risalei en Niza vet Tehasüm” S.65, 1368 H.Necef bas.)

-Muaviye Hz. Ali tarafından Mısır’a vali tayin edilen Muhammed bin Ebi Bekir’i öldürtüp cenazesini bir eşeğin cesedine karnını yarıp koyarak yaktırdı.”
(Tarih’üt Tabari C.4, S.171; Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)

-Muaviye oğlu Yezid’e biat almak istediğinde önce Hasan bin Ali’yi ile Sad bin Ebi Vakkas’ı zehirletip öldürttü.
(Ebu Ferec “Mekatil’üt Talibin”)

-Muaviye’nin annesi Hinde Peygamberin amcası Hz. Hamza’nın ciğerini yedi.
(Tarih’ul Yakubi c.2, s.39 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.311)

• Muaviye’nin oğlu, Peygamberin (sas) Göz Nuru Hz. Hüseyin’i katletti.
(el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.311)

Muaviye(L.A) Hakkında Hadisler:

Ebi Said ve Abdullah bin Mesud’tan naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu:“İzâ reeytüm Muaviye alâ memberi faktülüh” Meali: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz onu öldürünüz.”
Tarih’üt Tabari c.10, s.58 / İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” kitabı s.216, 221 –Matabaatül Medeni-2.Baskı Mısır / ez-Zehebi’nin “Mizan’ül İtidal” kitabı c.1, s.572; c.2, s.380, 613 / en-Nesaih’ül Kafiyeh limen Yetevelle Muaviye s.45 / Hüvarezmi’nin “Maktelil Hüseyin” kitabı c.1, s.185 / İbn-i Ebil Hadit’in “Şerhu Nehc’ül Belağa” kitabı c.15, s.176 Mısır bas. Muhammed Ebul Fadl tahkiki / Takviyyet’ül İman Bired Tezkiyyet İbn-i Ebi Süfyan s.90 / Hatip el-Bağdadi’nin “Tarih-i Bağdat” eseri c.12, s.181 / İbn-i Hacer’in “Tehzib’üt Tehzib” kitabı c.2, s.428; c.5, s.110; el-Münavi’nin “Künuz’ül Hakaik” kitabı c.1, s.16 –Cami’us Sağir hamişinde bas./ Tarih-i Ebil Fida c.2, s.61 / el-Mukrim’in “Maktelil Hüseyn” kitabı s.7, 4.Baskı / el-Emini’nin “el-Gadir” adlı kitabı c.10, s.145 / el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.309)

Resulullah (s.a.a)şöyle buyurdu: "Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın"
(İbn-i Hacer'in “Tehzib-üt Tehzib” kitabı c. 7 s. 324, Tarih-üt Taberi c. 10 s. 85, Tarih-ül Hatib el-Bağdadi c. 12 s. 181, el-Münavi’nin “Künuz-ül Hakaik” s. 10, İbn-i Ebu-l Hadid'in “Şerh-i Nehc-ül Belağa” kitabı c. 1 s. 348, Belazuri'nin “Tarih-ül Kebir” kitabı ve ayrıca bkz. El-Emini’nin “El-Ğadir” adlı kitabı c.10 s.142)

Abdullah bin Ömer dedi ki: Resulullah: Size sünnetim dışında ölecek bir şahıs gelecek, buyurdu. Sonra Muaviye geldi.
(Nasır bin Müzahim’in “Saffayn” kitabında s.247 / Tarih’üt Tabari c.11, s.357; el-Emini “el-Gadir” c.10, s.141)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 07-19-2013, 01:25
CEMALETTİN YALDIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
CEMALETTİN YALDIR CEMALETTİN YALDIR isimli Üye şuanda  online konumundadır
SAHİBİ VE GENEL YÖNETİCİ
 
Üyelik tarihi: May 2008
Mesajlar: 1.433
CEMALETTİN YALDIR will become famous soon enough
Standart Muaviyenin Rezilikleri

a) Sıffın savaşında,Kur’an sayfalarının mızrak uçlarına takılmasının ardından ordu içinde tereddüde düşen bazılarına hitaben Hz.Ali şöyle seslenir; “Düşmanınızla olan savaşınızı doğru ve haklı olarak sürdürünüz;çünkü Muaviye, Amr b. As, İbni Ebi Muayt, Habib b. Mesleme, İbni Ebi Serh ve Dahhak b.Kays Din ve Kur’an dostu değillerdir.Ben onları sizden çok iyi tanırım.Çocukluklarını ve büyümüş hallerini bilirim.Öyle ki onlar, hem çocukluklarında hem de büyüklüklerinde çocukların ve büyüklerin en şeriri idiler.Yazıklar size ki,onlar Kitab’ı ne şimdi kaldırdılar(yücelttiler) ne de sonra kaldıracaklar ve üstelik onun içindekileri de bilmezler.Bu sebepten onu ancak bir hile,iki yüzlülük ve tuzak olarak kaldırdılar.
Kaynaklar:
”(İmam Ali,Syf ,72)(Bu hutbenin -çok az kelime farkı ile-aynısı için İbnül Esir,El Kamil Fit Tarih,Cilt 3,Syf,321’e bakabilirsiniz. )

b) Muaviye’nin Sıffın’dan önce halkı Hz.Ali(a.s.)aleyhine kışkırtırken söylediği sözlerden sonra Şebes b. Rebi; “Ey Muaviye, Ammar’ı öldürmek sana hoş mu geliyor,seni sevindiriyor mu?”diye sorunca Muaviye; “Beni bundan alı koyacak bir durumu var sanki?Eğer Sümyye’nin oğlunu ele geçirecek olsam onu Osman’ın kölesine karşılık öldürürdüm.” diye cevap verdi.
Kaynaklar:
(İbnül Esir,El Kamil Tarihi,Cilt,3, Syf,295)

c) “Sıffın Savaşında Muaviye,Fırat nehrine Hz.Ali’nin ordusundan önce ulaşır ve Hz.Ali’nin ordusuna bir damla bile olsa nehrin suyundan almalarına engel olur.Hz.Ali,Muaviye’ye bir elçi göndererek tutumunun insanlığa yakışmadığını ve İslam’ın emirlerine karşı olduğunu söyler.Muaviye ise; “Savaş savaştır ve savaşta insanlığın prensiplerini ve İslam’ın emirlerini kabul zorunda değilim.Benim tek amacım Ali’yi öldürmek ve ordusunun moralini bozmaktır.Suyu vermemek bu sonucu kolayca ve hızla getirecektir.”
Kaynak:
(İmam Ali, Syf,93)

d) Ebu Zer el-Gıfari'nin er-Rebeze'ye Gönderilmesi.(kitapta konu başlığı)
Bu yıl içinde Ebu Zer Şam'dan Medine'ye gönderilmiş ve bu hususta birçok sebebler ileri sürülmüştür.Bu sbebler arasında Muaviyenin EBU ZER'e KÜFRETMESİ,ONU ÖLÜMLE TEHDİT ETMESİ gibi şeyler nakledilir ve Şam'dan Medine'ye gönderilmesi ve Medine'deb SÜRGÜN EDİLMESİ gibi acı olaylar zikredilir. (İbnül Esir- El Kamil Tarihi, CİLT,3 SYF,118)

e) .Nihayet Muaviye Ziyad b. Ebih'i nesebine ilhak etti.Onun Ziyad'ı bu şekilde kendisine ilhek etmesi İSLAM ŞERİATİNİN HÜKÜMLERİNİN ALENEN İLK DEFA ÇİĞNENMİŞ olduğu bir hadise idi;çünkü Resulullah(s)bir çocuk için kimin yatağında doğmuşa onun nesebine bağlı olduğu hükmünü getirmiş ve zina edenin e recmedilmesini emretmişti.
Kaynak:
( İbnül Esir- El Kamil Tarihi CİLT,3 SYF,452)

f) H.41 yılda Muaviye Muğire b.Şu'be'yi Kufe valiliğine tayin ettiğinde onu yanına çağırıp şunları söylemişti:"... Bununla birlikte bazı şeyleri tavsiye etmekten de kendimi alamıyorum.Ali'ye sürekli olarak küfretmeyi ve onu kötülemeyi ihmal etmeyeceksin.Osman'a da sürekli mağfiret dileyeceksin.Ali'nin adamlarının ayıplarını her fırsatta ortaya koyacak,onları kötüleyip duracaksın.Osman'ın taraftarlarını sürekli övecek,Ali'nin taraftarlarını yerin dibine batıracaksın."
Kaynak:
( İbnül Esir- El Kamil Tarihi CİLT,3 SYF,478)

g) Hasan el Basri şöyle demiştir:"Muaviye'nin dört özelliği vardır.Bu dördi değilde sadece birisi bile olmuş olsaydı,onu helak etmeye yeterdi.Onun bu özellikleri şunlardır:Birincisi,bu ümmet içinde Resulullah(s)ın ashabı ve faziletli insanlar olmasına rağmen bu görevi kılıç zoruyla alması,ümmetin başına musallat olması.İkincisi,kendisinden sonra srhoş,içikici,sürekli ipek giyip çalgılarla meşgul olan oğlunu velihad edinmesi.Üçüncüsü,Ziyad'ı kendi nesebine katmış olmasıdır.Halbuki Resulullah(s) bu konuda şöyle buyurmuştur:"Çocuk doğduğu yatağa aittir,zina eden kişi de recmedilir."Muaviyenin yaptığı dördüncü şey de Hücr'ü ve adamlarını öldürmüş olmasıdır.Hücr'den dolayı Muaviyenin vay çekeceğine!Hücr'den ve adamlarından dolayı Muaviyenin çarptırılacağı cezalar ve işkenceler ne dehşettir."
Kaynak:
(İbnül Esir- El Kamil Tarihi CİLT,3 SYF,490)

h)İbni Sirin şöyle nakleder:"Muaviye ölüm döşeğinde iken şöyle diyordu:"Ey Hücr,seninle karşılaşacağım gün keşke çok uzaklarda olsa!"
Kaynak:
(İbnül Esir- El Kamil Tarihi CİLT,3 SYF,491)

ı) Muaviyenin hastalığı artınca kızı başını alıpğ göğsüne koydu ve saçlarını okşayıp kaşımaya başladı.Bu sıraa kızına şunları söyledi:"Sen evirip çevirip saçlarıma bakıyorsun,fakat bu başın sahibi helal haram demeden mal toplayıp durdu.Keşke ateşe girmeyecek olsa!"
Kaynak:
(İbnül Esir- El Kamil Tarihi CİLT,4 SYF,13)
__________________


ALLAHUMME SALLİ ALE MUHAMMED VE ALİ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VEL EN EDAHUM
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Şu Anki Saat: 12:27


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.